čtvrtek 28. května 2009

Exkurze v Čétéčku

"Jsem myslela, že budeš mít soukromou exkurzi, ale ono je to pro všechny..." "Jak jako pro všechny? Mám soukromou exkurzi s Lukáškem." "Ale dyť je tam den otevřených dveří...!" "To nevím, ale já budu mít exkurzi soukromou!!"


Kamarád spolupracuje s Českou televizí na projektu Zlatá Praha (http://www.ceskatelevize.cz/specialy/zlatapraha/), takže si to po Kavčích Horách může štrádovat jak chce (skoro). Slovo dalo slovo a skutečně jsem si mohl "Čétéčko" projít také;-)


Vyfasoval jsem čipovou kartu návštěvníka (sice si mě nejprve uložili do systému, takže už mě mají v databázi a nikam jim neuteču, ale co - stálo to za to!), odložil si věci u Lukáška v kanceláři a obhlídková tour mohla začít. Má představa o studiích velikosti mého pokoje z dětství se rozplynula velice rychle - po postavení kulis a toho všeho se reálné studio toho či onoho pořadu smrskne spíše do velikosti pokoje, který obývám v Brně. O to víc si pak člověk váží lidí, kteří z takového mini prostoru dokáží vyrobit hodinový pořad, jenž se vysílá v přímém přenosu (viz pořad Sama doma). Hned vedle se točí Kouzelná školka - tentokrát s Michalem... No jsem prostě jen přerostlé dítě, protože to auto z barevné lepenky a několika přidaných věciček mě dostalo:-D. Když se pak člověk dozví, že ve stejném studiu se natáčí Krásný ztráty a nebo Noc s Andělem (nebyli jsme si tak zcela jisti...asi by pomohlo, kdybych se občas koukl na televizi a zjistil, jaké proběhly změny - v pořadech, v dekoracích, moderátorech..), tak musí jen smeknout klobouk, protože v televizi se kulisáci asi musejí docela ohánět. Všechno je šroubovací či jinak rozebiratelné, což by se nám hodilo na tábor, ale o tom zase někdy jindy;-).


Byli jsme dokonce i v "modrém" studiu, kde se natáčí všechny ty virtuální pořady - volby, Game page, Otázky Václava Moravce... Zrovna u těch otázek se musím zastavit - Lukášek byl docela nešťastný, když jsem nesdílel jeho nadšení právě z tohoto pořadu, jeho moderátora či dokonce z dekorací k tomuto pořadu. Jsem totiž tak trošku politický ignorant, takže se snažím těmto debatám a podobným pořadům vyhnout. Neznám tudíž ani práci toho či onoho moderátora, i když může být esem ve svém oboru, což pan Moravec asi je. Takže se omlouvám - jak svému průvodci, tak panu Moravci. Jo - z toho modrého studia se ještě vysílá počasí...asi teda...no to ani nestojí za řeč, prostě zrovna počasí mě nenadchlo...chudák Taťána;-).


Z toho mého popisu vypadá to televizní prostředí velice nudně, ale nudné rozhodně není. Je až zvláštní, jaké kouzlo kolem sebe toto médium má - něco jako svět filmu či divadla, je to prostě neskutečné. Vím, že to nebude úplně ono, ale zkuste se zajít do televize podívat - třeba teď v sobotu kdy je v Čétéčku v Praze i v Brně den otevřených dveří (vidíš, Johanko, až teď je ten tvůj den pro všechny:-P): http://www.ceskatelevize.cz/kratkodobe/dod2009/.


Jestli čekáte, že vám vyjmenuji všechna jména, která přibyla v mé sbírce autogramů známých osobností, tak vás musím zklamat - nevedu si žádnou takovou sbírku a ani jsem neběhal po televizi s památníčkem v ruce a neotravoval lidi kvůli podpisu. Nejsem zastáncem teorie, že člověk, jehož tvář se objevila v televizi či v novinách, je věc veřejná, a tudíž má každý právo mu otravovat život. I na tu paní Jílkovou jsem se podíval, až když jsme odcházeli z Rohlíkové restaurace (Rohlík jest budova, ve které se často odehrávají konkurzy do pořadů ČT) - slušelo jí to;-), ale zase ne tak moc, aby mě to donutilo založit si podpisový památníček... Tak možná příště, až budu i u otáčejícího se loga;-).

Žádné komentáře: